Tack för det fina betyget!

26 Juni 2024
Nyhet
Varje år genomför vi en heltäckande kundnöjdhetsundersökning via Supportföretaget som utför samma undersökning för drygt 90 andra bolag i energibranschen. Häromveckan presenterades årets resultat för oss vilket visade högsta betyget ”mycket väl godkänt” och en fin niondeplats bland alla bolag som genomfört samma undersökning. Vi jobbar vi nu vidare med förnyad kraft för att ta oss ännu högre upp på listan inför nästa år.

Det är Supportföretaget som genomför energibranschens största kundnöjdhetsundersökning i form av intervjuer där frågor om allt från tillgänglighet och bemötande, leveranssäkerhet, kommunikation, servicetjänster, klagomålshantering och prisvärdhet tas upp. 400 slumpvis utvalda kunder intervjuades och de gav Härryda Energi höga betyg på de allra flesta punkterna!

 – Det är kul att få ett kvitto på att arbetet vi lägger ned på att vara ett lokalt och tillgängligt elbolag för våra kommuninvånare tycks uppskattas, säger Härryda Energis vd Susanne Ernfridsson. Därför är det extra mycket värt att få höga betyg i de delar som handlar om kundbemötande och tillgänglighet, där drygt 90% var nöjda eller mycket nöjda med båda delar. Även leveranskvalitet där vi nådde hela 98 % kundnöjdhet är såklart ett fantastiskt kvitto på att vi gör rätt saker.

Resultat med potential

Under kategorin tillgänglighet räknas förutom kundservice även hemsida, Mina Sidor och den nya kund-appen, som lanserades i höstas, in.

Mina Sidor och appen fick visserligen höga betyg av de som använder den, men undersökningen visar också att det fortfarande är relativt få som upptäckt dessa och nyttan med dem.

– Vi uppmuntrar alla våra kunder att ladda ned appen eller logga in på Mina Sidor om man inte gjort det innan. Där finns mycket matnyttigt kring elavtal, fakturor och förbrukning som kan hjälpa till att sänka och få kontroll på elkostnaderna, fortsätter Susanne.

Kanske det där sista också är nyckeln till att höja det enda betyget som blev lite lägre i undersökningen, det som handlade om upplevd prisvärdhet.  

– Elpriserna har ju hamnat i fokus under de senaste åren och medvetenheten har höjts kring vad man betalar för på ett annat sätt. Och det är förstås jättebra att intresset ökar och dialogen blir bättre. Vi är gärna med och tittar på lösningar som ger våra kunder bättre kontroll över sin elanvändning och hur man kan tänka energismart. Med tanke på de höga betygen i nio av tio punkter i undersökningen så pekar det ändå på att det finns en prisvärdhet i det vi levererar, avslutar Susanne Ernfridsson.

Stort tack för alla fina omdömen vi fick till oss och för den feedback som kom fram. Det har gett oss värdefulla verktyg att arbeta vidare med för att skapa en ännu bättre kundupplevelse för alla våra elnät- och elhandelskunder!

 
Trevlig sommar önskar vi på Härryda Energi!

 

 

 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Funktion cookies
Funktionscookies används för att komma ihåg besöksinformation på webbplatsen, t.ex. språk, tidszon, förbättrat innehåll.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.