Lär känna Maria på kundservice

04 September 2023
I fokus

Det har återigen blivit dags att lära känna personalen ytterligare på Härryda Energi när vår intervjuserie är tillbaka - näst på tur är Maria som arbetar på kundservice!  

 

Du arbetar på avdelningen marknad som kundservicemedarbetare - vill du berätta lite mer om den rollen och hur en vanlig arbetsdag ser ut?  

Min huvudsakliga uppgift är att hjälpa kunder, både via telefon men även via besök på kontoret. Jag hanterar elnätsavtal, elhandelsavtal, förmedlar antal kilowatt-timmar vi behöver köpa på elbörsen bland annat. Därtill hanterar jag också administrativa uppgifter och har mycket kontakt med lokala företag och fastighetsägare.   

En vanlig dag handlar först och främst om att hjälpa våra kunder, just nu är det många som undrar hur man ska tänka kring elhandelsavtal, men även frågor om fakturor, betalningar och solceller. Ofta har jag något möte, konferens eller utbildning inbokad för att vara uppdaterad om det aktuella läget i elbranschen.

I januari har du arbetat på Härryda Energi i fem år - vad är det bästa med ditt jobb?   

Det bästa med att arbeta på Härryda Energi är det fina samarbetet och den höga arbetsmoral som kollegorna tillsammans skapar på arbetsplatsen. Dessutom vill jag lyfta fram arbetsmiljöpolicyn på Härryda Energi som visar hur mycket företaget värnar om personalens välmående.  Sedan tycker jag också att det är väldigt roligt att arbeta i den kommun som jag är bosatt i och bidra till att stärka den ytterligare.

Eftersom du arbetar i kundservice så kommer du i kontakt med många olika kunder - finns det något speciellt samtal du minns?  

Jag har haft så många fina samtal, men det första minnet som jag kom att tänka på var när jag hjälpte en kund med ett väldigt brådskande ärende. För att visa sin tacksamhet kom kunden dagen efter in med blommor och choklad vilket var väldigt uppskattad av både mig som mina kollegor.  

Ett annat fint minne var när en dotter till en av våra kunder ringde in och tackade för att jag hade hjälpt hennes pappa att byta avtal. Det finns som sagt många fina minnen utöver dessa två, men det är väldigt roligt att hjälpa våra tacksamma kunder.

Tidigare nämnde du att ni har ett väldigt fint samarbete på kontoret - vad tror du att dina kollegor skulle säga att dina tre främsta styrkor är?  

Då skulle jag gissa på kunnig, hjälpsam och lyhörd.

Om vi lämnar arbetet och blickar tillbaka mot den gångna sommaren - hade du en bra semester?  

Jag och min familj har haft en väldigt härlig husbilssemester i Frankrike i tre veckor. På hemmaplan har jag dessutom hunnit med både bygge och målning av staket och välbehövlig avkoppling som har inneburit mycket ljudböcker.

Avslutningsvis, vad ser du fram emot i höst?  

I höst ser jag fram emot de roliga event som vi på marknadsavdelningen har planerat. Bland annat anordnar vi den årliga traditionen Kan-el-bullens dag där vi är ute i samhället och träffar våra härliga kunder och delar ut kanelbullar. Vi har även ett kundevent planerat som vi kommer att berätta mer om längre fram.   

Vi tackar Maria för hennes deltagande och återkommer med en fortsättning av vår intervjuserie inom kort. 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Funktion cookies
Funktionscookies används för att komma ihåg besöksinformation på webbplatsen, t.ex. språk, tidszon, förbättrat innehåll.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.