Driftinformation
Strömavbrott uppstår plötsligt och oförutsett. Vanliga orsaker är oväder, tekniska fel eller misstag vid grävning eller installation.
Om du har strömavbrott hemma kan du följa dessa steg:
- Börja med att kontrollera din egen anläggning.
- Om felet kvarstår efter att du kontrollerat jordfelsbrytaren och säkringar, se om avbrottet syns i kartan nedan, där lägger vi direkt upp information om avbrott vi känner till och jobbar med.
- Hittar du ingen information här kan du ha råkat ut för ett fel som vi ännu inte känner till. Då är det bra att du kontaktar oss så att vi kan felsöka och arbeta för att åtgärda felet så snabbt som möjligt.
På kartan nedan kan du se om det finns något planerat eller oplanerat strömavbrott i ditt område, klicka på markören i kartan för information om avbrottet. Vill du anmäla strömavbrott, ring 031-88 01 23, vi finns tillgängliga dygnet runt.
Avbrottsersättning
Avbrottsersättning om du råkar ut för ett elavbrott under minst tolv timmar i följd kan du ha rätt till avbrottsersättning eller skadestånd. Ersättningen ska betalas ut inom sex månader från utgången av den månad som elnätsföretaget fic...
Vill du få sms eller e-post när du drabbas av strömavbrott?
Gör så här:
- Logga in på Mina sidor och gå till ”mina uppgifter”.
- Uppdatera eller fyll i dina kontaktuppgifter och kryssa i hur du vill ta emot avbrottsinformationen.
- Klart!