Härryda Energi klättrar i kundnöjdhet – trygg leverans och starkt bemötande i topp
Vi är både glada och stolta över att kunna presentera resultatet från årets kundundersökning där vi inte bara behåller vårt fina resultat från förra året, utan också förbättrar oss på flera viktiga områden. Vi fick återigen högsta betyget MVG och placerar oss på 10:e plats av totalt 100 energibolag i Sverige i vår kategori.
Undersökningen genomförs av det oberoende analysföretaget Supportföretaget TMJ Group AB och bygger på svar från 400 slumpmässigt utvalda kunder. Resultatet är ett fint kvitto på det engagemang våra medarbetare visar varje dag för att ge våra kunder trygg, tydlig och nära service.
Trygg el – året runt
En av våra mest uppskattade styrkor i undersökningen är vår leveranssäkerhet. Med ett betyg på hela 4,73 av 5 är det tydligt att våra kunder märker vårt arbete och uppskattar det. Kunder beskriver att de sällan upplever strömavbrott eller som en kund uttrycker: ”elen kommer som klockan". Detta är ett resultat av vårt ständiga och långsiktiga arbete med att förebygga störningar, underhålla elnätet och snabbt agera när problem uppstår. Leveranssäkerheten är och förblir en grundpelare i vårt kundlöfte.
Höga betyg för bemötande, tillgänglighet och tydlighet
Vi är också glada att se fortsatt höga betyg inom:
- Bemötande: 99% anser att våra medarbetare är hjälpsamma och att de får ett trevligt och personligt bemötande.
- Tillgänglighet: 98% av våra kunder upplever att det är lätt att få kontakt och få snabb hjälp.
- Tydlighet: 96% anser att vi är tydliga med våra villkor och tjänster.
Förutom ovan har ytterligare områden stärkts sedan förra årets mätning, vilket visar att vårt ständiga arbete kundfokus och leveranssäkerhet ger resultat.
Vad säger våra kunder?
Här är några av alla fina kommentarer vi fick:
”Det är väldigt sällan några strömavbrott på elnätet.”
”De svarar snabbt när man ringer, och det är alltid trevligt bemötande.”
”Appen är smidig och tydlig – jag gillar att se min förbrukning dag för dag.”
Vi lyssnar – och utvecklar vidare
Undersökningen visar även på förbättringsområden. Många efterfrågar ännu tydligare information kring den kommande effektavgiften. Även vår digitala närvaro i form av hemsidan, Mina sidor och appen finns det önskemål om fortsätt utveckling för att bli ännu mer användarvänliga och informativa. Dessa insikter tar vi med oss och har redan flera initiativ på gång för att tillmötesgå våra kunders önskemål.
Tack för ert förtroende
Stort tack till alla kunder som deltog i undersökningen. Era synpunkter är ovärderliga – tack vare er kan vi bli ännu bättre!