Hur vill du få din faktura?
Hos oss kan du välja om du vill ha din faktura via Kivra, E-post, E-faktura hos din bank eller i pappersformat i brevlådan. Samtliga distributionssätt kombineras med fördel med Autogiro så slipper du ha koll på förfallodatum. Då vi värnar om vår miljö så rekomenderar vi att du väljer något av våra digitala alternativ. Nedan kan du läsa om våra olika distributionssätt samt hur du ansluter dig till autogiro. Du hittar även alltid alla dina fakturor enkelt i vår App eller på Mina Sidor.
E-faktura
Med E-faktura får du en digital faktura som skickas till dig via din Internetbank. Efter godkännande från dig sker betalningen automatiskt på förfallodagen. Fakturan kan du se i din Internetbank och den har samma utseende som en pappersfaktura.
Anmälan om Efaktura gör du via din Internetbank. Så snart du gjort din anmälan kan du räkna med att nästa faktura kommer direkt till din internetbank. Håll gärna lite extra koll första gången så att fakturan levereras till dig som den ska. Kontakta oss om du önskar hjälp eller om anmälan inte verkar ha gått igenom.
E-postfaktura
Vill du ha din faktura digitalt via din e-post? Skicka ditt önskemål tillsammans med kunduppgifter så som namn, efternamn, adress och personnummer till info@harrydaenergi.se. Glöm inte att meddela vilken e-post du önskar att vi skickar fakturan till. Vi meddelar dig så snart ändringen är registrerad och därefter får du fakturan som en bifogad pdf-fil till den e-postadress du valt. I filen finns alla uppgifter du behöver för att betala din faktura.
Kivra
Är du ansluten till Kivras digitala brevlåda kommer du få din faktura där om du inte aktivt valt e-faktura eller e-postfaktura. Har du inte redan Kivra så ansluter du dig enkelt och gratis hos Kivra. I Kivra kan du även betala din faktura direkt. Här hittar du vanliga frågor och svar om Kivra.
Autogiro
Det finns tre sätt du kan registrera autogiro på, antingen via din internetbank, genom att fylla i och skriva under vår digitala blankett för autogiroanmälan eller kontakta oss så skickar vi hem en blankett till dig. När du anmäler autogiro behöver du uppge ditt kundnummer. Det hittar du på någon av dina fakturor från oss.
Med autogiro dras betalningen automatiskt på rätt dag från ditt bankkonto. Du behöver bara se till att det finns tillräckligt med pengar på ditt konto senast dagen före förfallodatum. Finns det inte pengar på kontot på förfallodatumet tillämpar vi ytterligare två uttagsförsök under de närmaste sju dagarna efter förfallodagen. Autogiro går att kombinera med alla våra betalningssätt.
Du måste anmäla till oss senast den 15:e innevarande månad för att månadens faktura ska dras via autogiro. Gör du din anmälan efter den 15:e måste du betala innevarande månads faktura via din bank och autogirot börjar gälla nästkommande månad.