Våra åtgärder med anledning av Covid19 (corona)

Apr
01

Med anledning av det nya coronaviruset Covid-19 har vi på Härryda Energi stärkt vår beredskap. Vår största prioritet är att säkerställa leverans av trygg och säker el till alla våra kunder, även i dessa osäkra tider. Vi har en långsiktig beredskap och följer aktivt de riktlinjer som Folkhälsomyndigheten, Härryda kommun och andra myndigheter rekommenderar, så att du kan känna dig helt trygg.

Några exempel på åtgärder:

• Vi säkrar upp vår bemanning. Efter förmåga jobbar allt fler hemifrån enligt ett rullande schema. Detta för att minska risken för smittspridning (sjukdom) och säkerställa att samhällsviktig kompetens alltid finns på plats.

• Vi för en aktiv dialog med leverantörer m.fl. för att säkra leveranser till samhällsviktiga funktioner.

• Majoriteten av våra kunder kontaktar oss nu via hemsida, telefon eller mejl och vi uppmanar till att fortsätta med det under dessa tider. Vi som arbetar på kontoret på Kabelvägen 2 i Mölnlycke är helt symptomfria och vi välkomnar fortfarande kunder som är detsamma. Självklart visar vi respekt gentemot varandra och håller avstånd.

• Vi fortsätter att samarbeta externt genom möten som i största möjliga mån sker digitalt. Även internt sker allt fler möten digitalt eller i lokaler där vi kan hålla ett rimligt avstånd från varandra.

• Vid nödvändiga hembesök hos kunder, vid exempelvis mätarbyten eller avläsningar, utför vi särskilda försiktighetsåtgärder.

Väntar du besök från oss?

Alla montörer som gör hembesök från oss eller vår samarbetspartner Eltel, för att till exempel byta eller läsa av din elmätare, är givetvis friska och symptomfria. De håller ett säkerhetsavstånd från dig på minst 1,5m och använder desinfektionsmedel. Är du sjuk eller tillhör en riskgrupp? Kontakta Eltels kundservice 031-311 33 04 för att hitta en lösning eller boka om din tid.

Ta hand om dig och varandra!

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.